دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر بیمارستان امام سجاد(ع) عنوان کرد؛

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار هوشمندسازی بیمارستان‌ها 

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار هوشمندسازی بیمارستان‌ها 
داود جعفری عنوان کرد: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار هوشمندسازی و ارتقای بهره‌وری بیمارستان‌هاست.
کد خبر : 856215

داود جعفری مدیر بیمارستان امام سجاد (ع) دانشگاه آزاد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان آمادگی بیمارستان امام سجاد(ع) برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای هوشمندسازی بیمارستان و برطرف کردن نیاز‌های آن عنوان کرد: بیمارستان امام سجاد (ع) برای ارائه خدمات بهتر و افزایش بهره‌وری ملزم به هوشمندسازی سیستم خدمات‌رسانی به مراجعین است و این امر جز با تغییر نگرش مدیریتی قابل رفع نیست، چراکه امروزه تجربه جهانی ثابت کرده که فرهنگ مدیریتی به‌عنوان یک امر غیر قابل تغییر تأثیر مستقیمی بر روند درمان دارد.

وی اضافه کرد: برای ارتقای فرهنگ بهره‌وری شاخص‌های حوزه مدیریت هوشمند بیمارستانی را در دو مقوله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد سنجش قرار داده‌ایم و در نتیجه داده‌هایی که به‌دست آمده، تصمیم بر هوشمندسازی فرایند با کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان گرفتیم.

مدیر بیمارستان امام سجاد (ع) دانشگاه آزاد تبریز عنوان کرد: تیم مدیریتی جدید بیمارستان بر این باور است که مدیریت بهره‌وری بیمارستانی باید شفاف، پاسخگو و پویا باشد. ما در این مدت کوتاه شاهد کاهش هزینه‌های بیمارستان در حوزه مدیریتی و مصرفی، به حداقل رساندن شکایات، افزایش تعامل با شرکت‌های تأمین کننده دارویی و مصرفی و مدیریت صحیح سیستم حقوق و مزایای کارکنان و همدلی بیشتر کارکنان بودیم.

جعفری متذکر شد: هرچند برای ارتقای بیشتر بهره‌وری بیمارستان نیازمند انجام کار‌های کارشناسی بیشتری است و برای این منظور در حوزه سخت‌افزاری با رایزنی‌های مختلف با شرکت‌های تولیدی داخلی در حوزه درمان، ابزارآلات و مواد مصرفی تولید داخل با پشتوانه دانش‌بنیان تأمین و در حوزه نرم‌افزاری نیز با چندین شرکت دانش‌بنیان صحبت‌هایی مبنی بر طراحی الگو در حوزه ارائه خدمات به مراجعین به‌صورت کمّی و کیفی، تهیه و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی، حقوق و مزایا منطبق بر واقعیت‌های بهره‌وری افراد و ... صحبت‌هایی داشته‌ایم.

وی توضیح داد: به‌کارگیری کامل سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی سبب یکپارچه‌سازی فعالیت‌های مختلف بخش‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بیمارستان و در نتیجه در اختیار قرار دادن حداکثر امکانات در اختیارات مراجعه‌کنندگان خواهد بود؛ بنابراین این بیمارستان آماده است در خدمت اشخاصی باشد که می‌توانند در این راستا کمک حال بیمارستان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته